مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از کمک 7 میلیارد تومانی مردم زنجان در طرح مودت خبر داد و گفت : این طرح با هدف جذب کمک های مردمی و خیرین برای عمران و بازسازی بقاع متبرکه و امامزادگان اجرا می شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری ، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در مراسم جشن انقلاب مسجد آقا کاظم زنجان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بسیاری برای کشور داشت.
 
وی با اشاره به اینکه وقف و احیای این سنت حسنه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: قبل از انقلاب موقوفات به درباریان و نزدیکان شاهان و حاکمان واگذار شده بودند، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از این موقوفات احیا شدند.
 
باقری با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد موقوفات استان زنجان بیش از 2 هزار و 400 مورد است، افزود: بر اساس آمار گرفته شده میزان رقبات استان نیز بیش از 24 هزار مورد است.
 
وی با بیان اینکه موقوفات استان شامل یک هزار و 500 مسجد نیز است، اضافه کرد: همچنین تعداد موقوفات منفعتی استان قریب به یک هزار مورد است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به ثبت اطلاعات یک هزار و 400 موقوفه در سامانه جامع اطلاعات موقوفات استان تصریح کرد: بر این اساس اطلاعات همه امامزادگان و بقاع متبرکه نیز به عنوان بخشی از موقوفات وارد این سامانه شده است.
 
باقری با بیان اینکه تعداد بقاع متبرکه استان 126 بقعه است، اظهار کرد: این بقاع در شهرستان‌های مختلف استان واقع شده‌اند و مردم از برکات و نعمت وجود آنها بهره‌مند می‌شوند.
 
وی با اشاره به اینکه در نتیجه وجود بقاع متبرکه در شهرستان‌های مختلف طرح مودت از سوی اوقاف اجرایی می‌شود، اضافه کرد: این طرح با هدف بازسازی، توسعه و آبادانی امامزادگان در حال اجراست.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه تا کنون در اغلب بقاع متبرکه استان طرح مودت اجرایی شده است، تصریح کرد: میزان کمک مردم در این طرح طی سال جاری 7 میلیارد تومان برآورد شده است.
 
باقری با اشاره به اینکه همه امور در طرح مودت به صورت افتخاری و از سوی خیرین و مردم اجرایی می‌شود، اضافه کرد: تا کنون 100 امامزاده استان زنجان تا 20 درصد بازسازی شده است.
 
وی خاطر نشان کرد : نصب ضریح، انجام عملیات آزادسازی، توسعه بقاع متبرکه و بازسازی امامزادگان را از جمله مواردی اعلام کرد که در طرح مودت اجرایی شده است.
/2759/